Tuesday, November 8, 2011

kem 1 sukan 1 murid di Melaka

20-22 oktober 2011
kem 1sukan 1 murid 1malaysia di 

Permaisuri DeLisbon Hotel Melaka


aku dan cikgu wan nur rahayu telah pun diamanahkn oleh GPK KoKo utk mengiringi pelajar mewakili smkvv seramai 8org (4pagi,4ptg) ke kem 1M 1S peringkat zon bangsar ni.. aku mgiringi plajar ptg dan sbaliknya la kan..
bkumpul dulu di pusat kcemerlangn sukan di jalan cochrane, dari kul 11 kami tggu smpi kul 1lebih baru ada taklimat serta pmberian tshirt utk para plajar & guru..

kami btolak dlm jam 2ptg dgn mnaiki 4buah bas.. aku naik bas no 2..
benti jap kat R&R somban..
pastu nek smula bas..ingatkn leh la sambung tido.. leh plak drebar bas tu psg tv LCD dia tu psg citer kongpu.. adoiii dah la aku dok dpn skali.. ttengok la hinggakn lupa nk tido..hahaha

dah sampai ni.. byk sek yg tlibat tmasuk la sek sukan bukit jalil.. sampai dlm kul 4ptg la lbh kurg..

lepak2 kat lobi dulu.. sambil urus setia tgh mguruskn penginapan dan pbahagian bilik..

hah ni la pmandangan dr blk aku.. mgadap laut.. fuh.. angin.. cuma bahaya tmpt ni kena bkunci stiasa pintu sliding klu mninggalkn bilik sbb org dr blk sana leh ikut atap je ke beranda kita.. bahaya la tu kan.. leh ilang barang.. tp klu ada ckgu yg bw kunci tu susah aku nk cari, aku panjat je dr bilik sblh.. hahaha nasib baik dorg x kunci pintu sliding ni..

ptg tu, bmula la xtvt sukannya.. ini lbh kurg riadah ptg la sbb x msuk lg dlm jadual.. cara2 senaman dan memanaskan badan je ni.. kami ckgu2 duduk je.. bkenal2an dgn ckgu dr sek lain..

ha.. dah senja ni.. ada taklimat sikit utk xtvt brikutnya.. sbnrnya tmpt ni asalnya medan ikan bakar.. agaknya x bjaya dan x maju kot.. tu sbb sykt ni beli dan buat resort.. nmpk x bwh2 tu suma umah kedai.. kami dok bhgn atas tu je.. aku dpt tau mahal gak resort ni.. rm300++ smlmn.. isk mcm x patut je..
baik tido hotel yg btaraf bbintang2 lebih kurg gak harganya..

ni xtvt dalaman la ni.. pbincangan kumpulan.. mcm2 la yg dilakukan utk plajar2 ni bfikir dan mlakukan kerja bkumpulan..

esoknya plak, bmula la sukannya.. xtvt kali ni ada sukan bsepak, takraw, bjaring, hoki dan bdminton.. dorg akan mrasa smua sukan dan cara utk bmain secara seronok.. bkn la ajar pmainan ni utk jd pemain malaysia.. tp utk mggalakkn plajar minat utk mceburkn diri dlm sukan.. latihan ringan je.. 

tghari.. kuat gak angin..
tp angin panas yg mai.. baik dok dlm blk ada ekon.. kihkihkih..

ptgnya.. ckgu2 lepak tepi laut.. biarkan plajar2 mjalankn xtvt.. x lama pastu abes la dorg pnya xtvt tu.. huhuhu.. budak2 sonok sgt dpt main2 gitu.. esok dorg nk blk dh.. eh, aku blk mlm ni dgn ckgu yg sm2 main bola.. advance hahaha.. sbbnya aku ada lwn bola wakil pskpp bangsar.. penting la konon sbb dah masuk semi final masa tu..

ni la antara kedai medan ikan bakar yg dah x spertinya.. xde apa dh.. kosong je..

mkn tu xtvt penting utk kami haha.. ni antara ckgu2 yg plg lmbt dtg mkn.. xtau la mandi lama kot dok dlm bath tub? apa2 sj la..


xtvt mlm tu cuma latihan dlm kumpulan.. suma berkenaan dgn apa yg telah dipelajari.. aku plak dh bsiap utk blk ke kl.. jd aku mintak ckgu ayu tu le mjaga student2 aku..tq ye jaga budak2.. 

dan mlm tu aku btolak la naik myvi ckgu iqbal.. smpi la smkvv dan aku naik moto aku plak smpi ke umah.. sok pg kul 7 dh kena gi pdg bsepak skolah tmn melati ..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...