Monday, January 31, 2011

karaoke..

salam..

ni nyanyian aku di umah pkahwinan sepupu aku (azrul) anak pakngah aku di Meru..
xde apa2 nk dijelaskan..

tgk je la..
klu xnk tgk, tutup je.. haha..

video

alkisah kenderaan..

 salam..

ada ke, aku tgh rushing gi keje, bleh plak tayar pancit..
adoiyyaiii..
ni la dugaan pertama aku.. hahaha

kna plak nasib baik x jauh lg dgn brickfield.. 
aku pun tanya la bangla kat stesyen minyak Esso tu..
dia kata x jauh dr sini, ada kedai moto.. dia tnjuk2 je sinun..

aku pun pegi la.. x tolak pun.. naik je hentam tayar tu..
hahaha sbbnya lalu dpn kolej asia brickfields plak.. 
byk plak student2 yg tgh tggu bas.. adoihhh..

MALUUUU.. hahaha.. cuaiii tu.. ngada2.. 
aku pun myusup x pndg kiri kanan..

trus nmpk kdai sberang jln..
aku pun mlintas, tongkat mot, gi jumpa tokey kedai tu suh tukar tiub..


 dia tgh telek2 la tu.. skalinya skru pnya la besar dh cucuk aku pnya tayar hahaha..
kna la cas rm10.. 

aku call sek bgtau aku lmbt sikit..
patutnya aku kna smpi sek sblm 12.50 tp sbb pancit, smpi la kul 1.00..

ni la kedainya.. hehehe.. pemiliknya india la kompem..


huhu.. yg ini lain ceritanya..
kesian pada abang ja (avanza)..

sminggu dia dlm kapal laut.. mrentasi laut china selatan..
dgn berat mlebihi muatan..
kakinya mula rasa sengal2 dan memerlukan rawatan..

sbbnya bila aku drive, rasa bgegar, bgoyang2 masa selekoh..
ohhh apa la nasib.. x syok lgsg aku drive..

ayah pun dgn smangat waja, terus ke kedai utk mnukar sportrim..
huhu.. 
ni antara pilihan awal aku la.. opsss aku dah usha sblm ayah gi beli tu..

ntah napa aku minat yg ni.. ayah pun masa gi tu, cina tokey tu pun tunjuk ini anak awak manyak minat.. ali itu lia latang sini, lia tnjuk yg ini.. hahaha lbh kurg la pelatnya..

JENG JENG JENGGGGG!!

ini la hasilnya.. hahahah.. rupanya kena tukar absorber blakang yg dah bocor, chamber (btoi ke) dh losak (pelat apek hahah), dan bbagai2 laa.. skg ni abang ja dah ada kaki baruuuu..

yehaaaa!!!

comel tak saya? hahaha.. puiiiikk!!

Friday, January 28, 2011

Pertama kali nengok badminton live dpn mata..

salam..

kemeriahan Badminton Terbuka Malaysia Super Series 2011.. haha.. tu la yg aku nk critakan ni..
almaklumlah aku ni dr kecik smpi la dh tua ni asik tgk dlm tv je.. klu bdminton pringkat kg tu ada la tgk kat dewan tp mn la sama dgn sukan peringkat antarabangsa ni kan..

dan bila dah dok KL ni, dekat plak dgn Bukit Jalil (15min je), aku pun x tragak2 ajak Dayah utk gi tgk Datuk Chong Wei main.. tiketnya ada harga rm15 (atas melangit), rm25 (tgk dr tepi) dan rm35 (tgk dr blakang dan rendah) kononnya aku pun bli la premium rm35 tu.. hahaha.. alang2 skali skala.. 

aku gi tgk ni utk plawanan suku akhir..

kat dlm stadium tu (pkarangan), byk la jualan2 sponsor sperti raket yonex, baju2 yonex, krusi urut ogawa, tv 3D, kreta2 proton, rantai yg Chong Wei pakai tu (aku lupa nama, tp kononnya utk kesihatan), dan makan2 minum2 smua ada.. beras jati je yg aku x jumpa org jual.. ghahahahahaha..


wajah kgembiraan tpampang ni.. nmpk x? hahaha..

ini la suasana dlm stadium.. masa ni baru nak masuk kul 7mlm.. tp plawanan dh bmula dr kul 5ptg lg.. tp biasa la awal2 plawanan ppuan n yg x best je..

ni beregu Malaysia tgh main.. Zakri Latif/ Hoon Thien How tgh lawan team Jepun.. mula2 tu smanngat la tgk.. last2 kalah straight set je.. hehe.. xpe la.. cuba lagi..

hahaha sj je nk bg bukti aku btul2 brada dlm stadium.. haha.. ni la yg x best byr mahal2 kena tengok senget plak.. lain kali kna dtg awal seawal2nya br bleh tgk dr blakang btul2 blakang.. tau..
atau lain kali beli yg rm25 tu je.. tepi pun tepi la.. tapi slalu masuk dlm tv sbb pakcik yg bgendang pakai baju bendera msia tu slalu dok situ je.. 

ni plak kelibat Taufik Hidayat.. bagus dia ni main.. back hand dia xde tandingan.. hahaha.. puas ati aku dpt tgk depan mata.. 



smuanya aksi Taufik Hidayat.. dia mngalahkan pmain Jepun Keinichi Tago.. gitu la kot ejaan dia.. dan Taufik bjaya mlangkah ke separuh akhir masa tu..

ni cop kat tangan.. utk aku kuar masuk stadium gi beli mknn atau  gi tandas atau gi surau.. hehe.. so tnjuk je cop, leh la mronda kejap bila xde game blangsung..

ada plak pgumuman yg bgtau Lin Dan mnarik diri dr plawanan suku akhir ni.. so kmenangn utk Cheng Long.. katanya cedera tp ramai yg kata dia xnk lwn Chong Wei sparuh akhir nanti.. dia takut gema gegak gempita stadium ni kot.. hahaha..

so Chong Wei pun turun la plawanan trakhir skali.. sblm dia muncul dh bgema tepukan gemuruh.. apa lagi bila dia kuar dr lorong tu.. pehhhh kuar gila tepukan dan mcm2 sorakan la.. bsmangat tul bila dok stadium ni..

kat atas tu aksi dia panas badan.. maaf la xde gambar dia tgh main sbbnya aku tangkap guna kmera canon.. yg ni suma dr henpon aku je.. hehe..

akhirnya Chone Wei mudah mgalahkan pmain dari Vietnam Nguyen Tein Minh 2 set..
dan pkara biasa lepas plawanan, dia gi peluk Misbun Sidek..
btapa erat hubungan mereka wlaupun blainan bangsa..
yg penting 1Malaysia.. huhhu..

bye..

Thursday, January 27, 2011

Hari Ke 3 Di Sek Baru..

asssalamualaikum..
salam perpaduan..
salam 1 Malaysia..


siapa beliau? beliau la Swami Vivekananda.. aku pun x kenal.. aku tanya cikgu india kat sbelah meja aku, dia kata Vivekananda ni ialah pujangga.. dan aku cek internet, ada la buku terbitannya yg telah pun mjadi rujukan bekas presiden Indonesia dulu2.. tu je la yg dpt aku bgtau.. kang byk salahnya plak bila aku pjg2kn crita.. hehe

dan nama sekolah aku ni adalah berasal drp nama beliau..


2nd day aku kat sek ni, ada sek ganti.. ari sabtu.. utk CNY.. dan ada program sambutan pesta ponggal.. aku rajin btanya.. so aku tau la pesta ponggal ni lebih kurang mcm pesta menuai.. hari gawai.. petani kat India dpt hasil drp tanaman2 dorg kat sana dan sambut ponggal.. berterima kasih pada matahari..

dan gambar kat atas tu la mnunjukkn aktiviti yg akan dijalankan.. hehehe..




tapi masa pesta ponggal tu blangsung, aku diajak oleh ustaz kat sek tu gi sarapan kat luar.. bkn xde kantin.. ada.. tapi ustaz tu x brapa yakin dgn ayam yg dibekalkan sbbnya tokeynya india.. ye lah kalo dah was2 mana dpt mkn kn.. so kami pun mkn la kat kedai pelakon Rubiah Suparman (kata ustaz tu la) kat blkg sek ni.. hehehe.. tu 2nd choice.. warung yg patut kami pegi tu tutup plak pagi tu..

so pas mkn, ustaz zulkifli ni mbawa aku bjalan kat little india.. bkn sbb nk tinjau2 kwsn tu, tp sbb ustaz tu nak gi kedai hardware bli brg2 utk dia sikit.. so aku pun tangkap2 la gambar skeliling tu..




ini la antara plajar yg tlibat dgn xtvt ni.. bleh bpakaian tradisional.. tp xtvt ni join dgn PTPL KL Sentral.. 

di bawah ni acara memecahkan belanga.. hahaha.. mata ditutup, pusing2kn badan, pastu pgg kayu,, pegi kat belanga yg tgantung tu, pukul bagi pecah.. dlm tu ada air..



ada 4 org je yg dpt pecahkan belanga tu.. tgk la gmbr atas ni, budak tu tah gi mana pun xtau hahaha.. mn la dpt nk pukul..


aku adalah salah sorg yg dpt pukul belanga tu smpi pecah.. mula2 aku tgk2 je dr pintu bilik guru.. pstu aku ditarik oleh cikgu india ni 3-4 org.. mana la aku dpt elak lg.. dorg kata nk try org sains sukan plak.. hahaha.. aku pun pegi la.. dgn gaya poyo aku konon bsilat tai chi, aku pun terus pukul.. 3-4 kali pukul baru kena dan pecah smpi kayu pun tcampak jauh.. kah3.. kemain suka ckgu2 india ni tgk aku pukul smpi pecah sbb dorg pun x kena..

gmbr kat bwh ni mnunjukkn sekitar pmandgn skolah yg x lengkap.. cukup  utk gambaran..

padang

bgnn SJK (T) yg xde sempadan pagar

kantin

dewan..
aku diajak ke sini sbb aku bakal terima hamper sbb pecahkan belanga tu tadi.. hahaha..

ni la hampernya.. air oren dgn 1 tin biskut.. aku x bw balik umah pun.. jadi makanan aku kat sek je.. hahaha..

kamus+buku telepon= buku rekod mgajar.. ni la jd panduan aku spjg mgajar thn ni..

ini panduan utk guru di sini.. kna baca..

lagi pandangan sekolah.. dekat je dgn kondo.. aparment kot..

pintu pagar.. tmpt tumpuan aku bila nak balik.. hahaha..

ini satu kecuaian.. harap2 dpt dipadam 1ari nnti.. hehe.. rakyat didalukan pebcayan diutamakan..

bendera negeri Perak??

bendera negeri Pahang?

betul ke kedudukan bendera2 tu? hahaha.. xpe la.. korg nilaikn je la ye..
dh mlm ni.. nak tido.. esok last skolah sblm cuti sminggu.. hahahaha..

sonok gak sek baru ni.. aku rajin bkali ganda.. kahhhh3..

bye..

Psediaan Ke Sek Baru..


salam..

hahaha.. ini la kisah aku pindah barang.. tgk la avanza ni x cukup tempat dh.. tu blm abes upload lg tau..seksa rasanya klu jd avanza..


dh la penuh dgn kotak2, pnuh lg dgn piring astro.. ayooooooo.. nsib baik piring astro x ilang ooo.. hahaha.. dlm kotak2 ni cuma printer, ps2, baju2, mug2, kperluan harian, buku2, kasut2 dan juga alatan sukan aku.. yg benda2 bharga mcm tu aku letak dlm kotak yg saja himpit kat tgh2 kotak yg lain supaya org x rajin nak bukak..


tayar pun dh dekat dgn body.. hehehe.. ni la caranya The Italian Job tau kat lori mana yg ada jongkong emas.. haha..


skali lg gmbr yg blum penuh dgn brg2.. tp  ni je kot yg sempat aku tangkap..


ni la muka keriangan bila avanza dh slamat diserahkan pada pihak pkapalan.. dh xde kete kami masa ni.. tggl moto je..


ni kenangan meja aku kat SMKL.. cermin dah xde.. dh bagi kat ambran hehehe.. tgk la meja blkg tu kn dh ada cermin aku..


dayah dgn mejanya..
sama je pbalutnya.. 1 pattern hahaha..



sehari sbelum kami mninggalkn Lawas.. ini la papan relief.. mnyatakan kekosongan aku dan dayah yg akan bpindah esok harinya.. jadi masuk la cikgu gantinya..


ni petang trakhir.. sblm aku mninggalkn lawas, dorg ni order makanan utk mkn2 mlm kang kat sini.. alahai bagusnya kwn2 aku ni.. ni gmbr petangnya tau.. tp dh mcm mlm.. hehe..


oipppp.. apa kna mak aku dgn crita ni? hahaha ni selingan je.. mak tgh mlintas jln dr gerai jagung bakar kat puncak alam.. ni pjalanan balik dr umah pakngah Amer.. sepupu aku kawin.. so singgah beli jagung rebus.. bkn jaung bakar (pembetulan).. tp x sesedap jagung mutiara kat cameron la.. haha.. pastu depan tu ada plak gerai cendawan besar2 tu.. beli ciku plak. air jambu batu plak.. aiiii mcm2..


hahaha,, ni la moto yg bakal aku bawa ke KL.. utk ulang alik dr umah ke skolah.. apa nak buat ni tetiba msuk bengkel? hahaha..

jeng jenggggg!!!!


ini la gunanya.. aku pasang GIVI box dgn raknya skali.. rak jenis ni mahal sikit sbb bleh tanggung 10kg brg.. tu yg mcm besar sikit.. tapi skg ni aku rasa rimnya bengkok la.. sbbnya aku lipat je trasa goyang dangdut plak.. nk kena tuka sport rim jgk nnti.. heheheh.. ni moto mak aku.. aku pinjam buat pekasam.. kui3.. xde la pekasam.. buat cari rejeki halal..

amaran: jangan merempit!!!

bye..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...