Tuesday, November 29, 2011

harapan setinggi puncak kinabalu (episode 4)

situasi skg kat laban rata..
sejuknya bleh mencecah 6-5 celsius tau..
tu pun leh sejuk lg kalo ikut musim..

 sempena tak byk lg org yg sampai, kami tgkp gmbr dulu..
itu la ckgu yg bnama acan.. awal2 lg dh sampai.. hampeh ko!
huhuhu.. kat blkg tu omputih dh x tahan lapa so mkn awal2.. bsama air tin ijau tu plak.. 
mmg la panas badan ko.. hahahaha..
ni gambar kat luar cafe di laban rata ni..

 kami dok kat cafe ni smentara mgunggu yg lain sampai..
bos pun blum sampai so bilik pun blm dpt lg..
kalo dah dpt bilik, dr tadi aku dah cari tilammmm hahaha..
tu la tukang2 masak kat laban rata ni..
aku xtau samada dorg ni balik ke x ke umah..
kalo balik, dorg pun mendaki atau naik helikopter?
hahahaha xde plak aku tanya dorg pasal tu..

 kat blkg nicholas tu adalah tmpt pdaftaran bilik.. ada juga dia jual cenderamata dan air2 arak..
megi cup kat sini rm9.90 ye.. harus diingat! hahaha

 tgk la.. muka relek je.. mmg lega bila dah sampai..
dpt aku bygkn kepenatan org2 yg blum sampai lg tu..
akan sama kat fikiran ni.. "bila nak sampai, bila nak sampai" hehehehe..
mybe ada juga yg cramp2 kaki betis paha tu.. 
cramp kat perut pun ada kot? kah3...

 ambik gambar lagi kat tmpt yg sama utk ilang ngantok..
masa ni dah byk yg smpai.. 
suhu smakin merendahkan diri..
muka pun dah pucat..
kpala pun mudah pening..
tp badan x cepat penat..
segarrrr je..

bila tunggu punya tunggu, yg lain pun dah sampai dlm kul 4.30.. lama gak kami mnunggu..

bila dah ada smua ahli group, baru la kami dpt check-in..
kami ditempatkan kat dorm gunting lengadan..
kat mana? bkn kat dlm bangunan laban rata ni ke? alahai..
rupanya kena panjat tangga lagi.. adoiiii..
ada la dlm 100m kot?
ingatkan dah leh berehat..
ceh!


bersambung...

4 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

ish..ish..ingatkan bangunan tu sebijik jer utk penginapan..rupa2nya ada penginapan luar dari tu lagi, ye?? hehe..

psst; ish..ish..sejuknyerrr....rrrr... takde rasa asek nk terkucil ke?? ngee

DeLLas said...

sejokkkkk!!! hehehe..
byk lg penginapan kat luar bangunan laban rata tu.. hehehe..
nk tkucil pun susah!!! sejuk nk gi tandas!!!

Junaidi Mohamed said...

Orang putih memang susah nak cakap... masa kami dulu, tengah dok berkabus 8pm tu lepas hujan, aku dan member belasah maggie kat beranda dorm sambil minum necafe. Baju guna 3 4 lapis, sarung tangan tebal, guna snowcap lagi... orang putih kat sebelah selamba ja minum air tin hijau dengan pakai singlet dan seluar pendek. Usha punya usha, rupanya mamat tu orang Denmark dan banyak jugalah kami sembang, tapi yang aku tak tahan tu dia bgtau belum sejuk sangat lagi... masih macam biasa-biasa ja... cuma sebab lepas hujan lah ada sikit kesejukan. Macam aku nak pelengkung ja mamat tu masa tu... hahahahaha

DeLLas said...

cuai tu org putih.. mau eksyen.. cuba tgk waktu tengahari di kk suruh dia pakai tebal2.. ada brani? hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...