Tuesday, June 30, 2009

Hari Ini Dan Semalam..

"hari ini kau dtg riang tsenyum buat ku sng.. kau hias dirimu.. membuat hati btambah syggggg.."

salam..

intro kali ni ada lagu la plak mcm jgn lupa lirik dah gayanya.. hehehe.. x lama lagi ada pertandingan PSKPP (persatuan sukan dan kebudayaan perkhidmatan pendidikan) yg melibatkan pelbagai sukan dan kebudayaan contohnya b.sepak, badminton, takraw, btampar, bjaring, poco2, menyumpit, karaoke dll.. yg leh masuk cuma cikgu, tukg kebun n kerani2 skolah je.. org luar xleh campur.. hehehe.. so aku pun pikir lagi ni nak masuk ke x karaoke tu..

aku kompem la nak masuk bola sepak.. sbb thn lepas aku kan wakil PSKPP Limbang gi Sibu.. hehe.. tapi klu jadual x clash, aku nak masuk bola tampar, badminton, takraw.. tp badan aku ni ada 1 je.. tgk la nnti mcm mana..

lagipun aku masuk koir jumaat ni utk sambutan hari guru peringkat limbang dan yg jadi penganjurnya kali ni SMK Lawas.. so kena la kami ni susun suma aturcara.. masing2 ada tugas.. tugas aku letak no meja dan menu kat meja makan malam nnti.. lagi tugas aku adalah koir (3 lagu) dgn cikgu2 lain yg tpilih di SMK Lawas.. huhuhuhu.. nak critra pjg gak.. x pyh la sambung lg k..

pagi tadi aku ada kelas PJ.. suma budak 1Terbilang turun ke gelanggang.. ada yg mgadu budak cina ada lagi dlm kelas xnk PJ.. so aku dan Danson pun gi naik atas tmengah2 kena panjat bukit dan gi sergah budak yg tgh ada dlm kelas sambil gendang2 meja, tendang pintu n tendang diding plywood tu.. apa lagi takut la budak2 tu.. mmg ni la group yg bmasalah.. ckp melayu pun ada yg x pandai.. dah puas aku marah budak2 ni.. nak je aku lekuk dgn tabung shuttlecock tu..
tp kang masuk mahkamah lak..

puas aku mbebel dan mherdik2 dorg tu.. padahal budak ni bkn kelas 1Terbilang.. diorang ponteng kelas sains yg spatutnya kat makmal sains.. so nak ponteng, ikut cara mudah.. masuk kelas kosong.. kang brg kena curi, xde org lain.. dulu dah jadi skali.. dorg ni la yg jd punca brg budak yg gi PJ hilang..

gambar: ni la hantu2nya.. nmpk je kecik dan selenge.. klu dah f5 nanti, cikgu pulak ditumbuknya..

pas puas kena ceramah dgn tengkingnya, aku pun lepaskan dorg dah suruh masuk makmal sains 2 minit dr skg.. blari dorg gi sana.. huhuhu.. lepas rehat, aku tanya cikgu sains budak2 tu samada budak2 cina ni masuk kelas ke x, jawapan cikgu ppuan tu pulak mcm ni "ada dorg nak masuk makmal tadi, tp dorg masuk lambat, aku halau je la dorg".. pulak dah.. sapa yg salah dlm kes ni? LEH TOLONG JAWAB X?

x lama lepas tu dlm jam 12, aku tgk budak cina ni ada lak kat depan bilik HEM.. rupanya dorg cina2 ni tadi gi tangkap ular idup, gi campak dlm kelas org lain.. punya la hampeh bila aku dpt tau.. HUH!!!! BAYANGKAN NI BARU KES ARINI YG AKU CERITA.. yg smalam, yg kelmarin.. byk wooooooooo.. aku malas nak amik port pasal budak2 cina ni.. biar HEM yg setelkan..


gambar: latihan sukan ptg semalam.. aku la yg garis pdg tu.. cantik x selekoh tu? hehehe..

tu je la cerita utk ari ni.. dah jam 7 mlm.. aku nak gi main badminton lak.. nak training utk final khamis ni.. dgrnya team aku dah belikan baju utk main final yg disponsor.. ada lak tiket free utk pnonton yg dtg utk cabutan btuah.. hadiahnya raket.. mesti ramai dtg nak tgk aku main sbb nak raket free.. hahahahaha..

wsalam..

1 comment:

CINTAMANISZ Lite said...

Ha'ah..lengkungan trek sgt cantik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...