Thursday, June 25, 2009

Jalan2 ke Ganu Kite..

salam..

cuti selama 2 minggu ni mmg dah byk plan yg kami buat.. so minggu ptama kami cuti, ari isnin klu x silap, kami ke kuala tganu.. hajatnya utk mgambil kak suri yg dok sana sejak cuti bermula.. so aku pun drive la cefiro abg tasyrif sbb myvi aku tu kecik.. sure bonet x muat utk isi mcm2 brg dr tganu tu nnti..

gambar: ni kucing umah mak chenor ditugaskan tangkap tikus mlm2..

jadi kami btolak lebih kurg jam 9pagi kot.. aku pun x ingat la.. smpi sana 4jam kemudiannya.. terus kami ke pasar payang.. aku masa tu mmg kaki sakit lagi sbb tseliuh main bola (polis yg tendang dr blkg) so x dpt la nak bjalan.. aku pun dok je kat kete sambil dayah gi ke tmpt kak suri berada.. dlm masa tu, aku pun panggil napi (cikgu kat lawas mmg asal tganu) dtg tmpt aku.. kami pun bborak dan minum kat stesen bas ganu tu..

lama gak dorg shopping ntah apa ntah.. batik agaknya.. so mlm tu tido la kat umah ayah kak suri tu.. pagi esoknya awal2 lagi dah siap utk plan yg berikutnya.. budak2 x ikut la sbb nak buat mcm2 aritu.. gi kilang batik, gi pasar payang, pusing sana sini.. hehehe.. pjg ceritanya..


gambar: sesi ptg kami dan budak2 gi ke kawasan masjid kristal dan monumen masjid di pulau wan man..


gambar: pandangan dari jauh masjid kristal..


gambar: pandangan dari dekat.. x la luas sgt pun dalaman masjid ni.. rekaan je yg lebih..


seterusnya hari ketiga, kak suri dan dayah menghabiskan masa dari pagi utk membeli barang utk kali yg terakhir.. kropok, dodol, buah, batik n apa2 la yg boleh..

gambar: pandangan dari atas pasar payang.. musim buah laici..


gambar: kak suri tgh memilih laici yg sesuai utk dibeli dan dimkn oleh peminat buah..


gambar: byknya batikkkkk.. mahal2nya... murah lagi baju adidas.. hehehe..


singgah pulak kat kedai kasut sbb masa tu offer.. dayah n kak suri gi kedai bata atau scholl.. aku ke kedai sukan.. hehehe apa lagi gi belek2 la.. juling biji mata sbb kedai tu 2 tingkat.. dah tentu la byk brgnya..


gambar: kasut ni la aku nak beli tp disebabkan duit makin pupus dlm poket, lupakan je la.. masa ni offer 50%.. rm99 jadinya.. kasut tenis ni..


gambar: dayah di kilang batik crepe digital.. satu2nya kilang crepe digital di tganu.. mahal batik ni.. rm300 sepasang woooooo.. hohoho.. baju federer pun murah lagi..


dalam kul 2ptg, kami pun btolak pulang ke chenor dari umah ayah kak suri.. so bpisah la buat smntara antara atuknenek dan cucu-cucunya..

gambar: ni dah di pjalanan balik ke chenor.. bhenti di r&r mana ntah.. lupa dah..


kami pun selamat sampai di chenor dlm jam 7.30 malam agaknya..

1 comment:

ALoNa CintamaniszLite said...

Kopok sudah abess da....umah mak byk lagi kot? hehe..(ingat ayah tu xpandai makan kopok ke???) hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...