Wednesday, October 14, 2009

Pengawas PMR

Salam..

kali ni aku entry gambar je la ek dan sedikit je cerita.. ngeh ngeh ngeh..
aku dapat menjaga PMR di SMK Merapok.. 33km dari bandar Lawas.. aku dapat bsama Dayah, Ambran, Ngilo dan 7org cikgu dari SMK Trusan.. kebanyakan mereka adalah kwn kami gak..


pagi2 ari pertama, kami kena la tampal slip calon PMR kat meja2 dorg tu.. dan pasangkan kipas2, buka pintu2 dewan dan memastikan tiada ketidakselesaan mereka ketika menjawab soalan nanti..

sehari sebelum ni kami dah diberi taklimat ditempat yg sama, jadi xde masalah tentang kerja masing2..


gini la aku.. dulu masa kita sendiri nak PMR, punya la berdebar.. tapi masa nak mengawas PMR, relek je.. x kisah apa soalan yg bakal keluar.. sbb kita dah lepas PMR ye x.. hahahaha..


Dayah juga nak bergambar blatar belakangkan calon yg sedang menduduki peperiksaan..


jika ada masa, kami gilir2 menjamu sarapan pagi yg disediakan pihak sekolah.. TQ.. sedap sungguh sarapan hari pertama.. cekodok sotong, cempedak goreng, mee goreng dan air panas (teh, neskepe).. tgk la Ambran tu.. senyum menandakan puas hati..


ni yg penting.. perbincangan claim.. claim mesti dibuat.. kalo x rugi je jaga PMR ni.. dan mesti dibuat berhati2 hehehe..


masa terluang ketika menunggu sesi PMR yg lain bermula, ni la keje2 cikgu ni.. farmville la, fb la, buat kertas soalan la.. huhuhuhu.. tgk movie pun adaaa..


masa ni subjek Pendidikan Islam sedang berlangsung.. tu yg x ramai tu.. lagi senang jaga.. susah nak meniru sbb jauh2 jaraknya hehehe..


wahhhhh.. dah petang.. time nak balik dah ni.. hahaha..



tiba utk ari berikutnya.. gini la gayanya kalo letih mundar mandir jalan2.. hehehe.. amik nafas jap..


suasana PMR..


ini cikgu Ngilo.. penternak ngoik ngoik di kampungnya.. apa dia ngoik ngoik? babi la hehehe.. pantang ada makanan, di situ la dia..


baju putih tu cikgu Ling dan yang buat pistol tu cikgu Sultan Musa (adik kpd Sultan Mahmud kot) ..


ni gayanya mcm tgk movie je ni.. Dayah guna laptop sapa tu?


hahahaha.. ni la sarapan yg paling x syok.. nasib baik ada rambutan dan durian.. baru la ilang rasa x selera.. bihun masin, kuih x sedap.. hehehe.. apapun, makan je la..


aku dah stanby nak balik.. so buka smua pintu agar sejuk la kat salam kete tu nanti.. panas tul aritu.. lagipun kejap lagi last paper iaitu bahasa arab..


ni la satu2nya calon menumpang yg mengambil bahasa arab.. siap jam diletak betul2 di depannya.. hehehe.. nampak gaya dia pun mati kutu nak menjawab paper yg 2jam stengah tu..


disebabkan calon sorg je, yg pihak ppuan ni sebok la tgk movie ntah apapa..


aku lak suh Ambran masukkan gambar aku dgn budak tu hehehehe.. saja boring2..


masa dah smakin hampir, tapi budak tu dah x mjawab la.. alahai.. cmna nak jawab kalo x blajar pun bahasa arab sejak pindah skolah ni.. ciannn dia..



dalam tupperware tu adalah durian yg dibawa oleh cikgu Ngilo.. yg telah dikopek.. hahaha.. x slera aku dan Ambran nak makan.. apa lagi cikgu2 ppuan tu.. so Ling la yg makan dgn Sultan..


hahaha.. ni makan tengahari kat dewan makan sekolah tu.. ok la makanan dia.. puas ati.. ni ada lagi lauk yg x sampai lagi hehehe.. kami mmg mnunggu saat ni.. lapa la jaga budak exam..


Dayah dah santai di meja mnunggu aku lak siap ambil makanan..


Ngilo dengan bawang putihnya.. mcm ulam je dia makan bawang putih.. hahaha.. ok la.. tu je cerita n gambar utk Pengawas PMR..

dah abes.. xde dah...

2 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Ape ler korang letak jam bosa2 betul2 dpn budak nak peksa bahasa arab tu? Sian dia..mmg mati kutu ler. Elok2 dia tau jawab..tp disebabkan jam tu..terus otak dia blackout, huhu. Tak leh letak jauh2 sket ke dpn dia tu? takkan syarat cenggitu kot??

Terer ke budak ni dlm bahasa Arab? hehe..

Eeii..dah tau 'hang' tu bela babi..bwk duyan siap kopek..sape ler sanggup nak makan walaupun sebenarnya tau duyan tu sedap, huhu..

DeLLas said...

hehehe.. doyan tu mmg kami x makan.. cuma doyan yg belum dikopek je kami bawa balik.. hehehe.. klaka dia kata nak bawa durian halal.. ada haram halal tu.. kuikuikui..tanya dia, dia kata durian dari dusun yg jauh dr kandang babi..

budak tu xtau jawab rasanya.. bkn blaja pun sejak pindah dr sek agama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...