Wednesday, October 14, 2009

Jalan Pulang ke Tempat Mencari Rezeki..

Salam..

27/9/2009.. masa ni aku dah berangkat ke KLIA.. alahai.. meninggalkan kenangan raya di tempat kelahiran pada tahun 2009..

tapi sblm tu aku, Dayah, mak & ayah ke umah busu Timah dulu.. kecik ati org tua tu bila raya ke2 x gi umah dia.. so aku pun penuhi hajat mak nak ke sana.. sampai kat sana dlm kul10 pagi, kami dihidangkan laksa.. masa tu busu kata kebetulan yanti nak makan laksa, jadi dibuatnya lebih.. hehehe.. rezeki kami la tu.. jam dah nak dekat kul1, jadi kami smua minta diri dulu sbb takut tlewat lak nanti ke KL Sentral.. hehehe..

x lama je lepas tu sampai la kat KL Sentral.. kat sana mcm airport gak ada laluan tempat ketibaan dan perlepasan.. jadi xleh la parking kete lama2.. so aku dan dayah bsalaman dengan mak dan ayah.. ayah dan mak pun terus balik ke Bentong..


blues je rasa ms ni hahahaha.. klaka je.. xde la.. aku tgk keindahan KL dalam hujan renyai2.. baru la kurg jerebunya..


Dayah pun buat2 memandang keputihan bangunan KL.. hehehe.. tgh laju ERL ni..


aku lak bmesej dgn Gee anak pak itam.. pasal x dpt nk dtg ke umah mak itam sebab aritu plak mak itam buat mee kari.. alahai.. hehehe.. xde rezeki la.. aku wakilkan mak dan ayah je ke sana..

sampainya aku kat KLIA, aku pun lepak dekat McD, pastu KFC, pastu McD smula.. hahaha.. tapi aku cuma makan kat McD je.. hehehe.. tapi sekejap je kami kat KFC tu sbb xde selera nak mkn.. menu dia boring la..


tapi masa kami kat KFC tu, kami tnampak sseorang yg mcm kami kenal.. sapa ek? hehehe.. moh kita zoom dekat sikit.. baru clear..


kenal x kalo tgk dr sisi? hahaha.. ni la artis tu kan.. malas aku nak taip nama dia.. kang takut bila org search nama dia, tetiba masuk blog aku lak.. hahahaha.. tapi ala biasa la artis, jalan pgg tangan.. ntah nak gi mana agaknya.. tu aku xnak komen la ye.. kang kena saman lak..


lepas kami x jadi nak oder makanan, kami gi McD.. kat situ baru jadi makan.. leh gak dpt gelas free hehehehe.. kat situ gak aku sempat la online.. menampal masa2 yg boring masa mnunggu flight.. hehehehe..


oooooo.. baru aku perasan, baju aku sama je masa nak balik Pahang dan masa nak balik Lawas.. ada sesapa perasan x? hahaha..


ketika mula nak meninggalkan Tanah Melayu..


hohoho.. dapat juga aku menghilangkan rasa pening dgn membaca paper.. alahai.. bkn ke lagi pening kalo baca paper ek? sebenarnya aku nak ilangkan rasa bimbang kalo x sempat nak ke Lawas ni kang.. maklum la aku ni kena lalu imigresen.. takut pagar dah tutup kat sempadan Sabah Sarawak..


Dayah mengabadikan gambar dengan aku suaminya hihihihi..


hoooooo.. dah sampai KK ni.. cepat2 turun.. kang nak kejar teksi lak..


tgk tu.. dengan gegar2 Dayah kejar aku dari belakang.. hahaha.. cian dia..

tu la kisah aku untuk pjalanan sampai ke KK.. lepas tu x sempat tangkap gambar dah.. stiap saat amat bmakna malam tu..

akhirnya aku selamat sampai di Lawas dalam jam 12malam.. kami x cop pun paspot cuma lalu je.. kami cop lain hari sebab org imigresen dah balik tido.. hehehe..

4 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Hmm...sayu aje baca n3 ni. Tak tau laa tang mana yg sayu nya..tang citernya ke..tang gambarnya ke...haha..

DeLLas said...

Tang Ting Tung..

CINTAMANISZ Lite said...

sayuuuu...uuuuu
hati ini makin sayuuuuuu
rinduuuu...uuuuuu
terkenangkan desa damai...
wajah ayah bonda bermain di mata...
mengajak ku pulang ke desa
di hari bahagia hari rayaaaaaa

hehe..

DeLLas said...

ceh.. tlebih sudaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...