Monday, October 26, 2009

Makan2 Nasi Ayam

Salam..

Sabtu (24 Dis 2009) sama dengan sambutan Hari Keputeraan Sultan Pahang..

Aku dan Dayah membuat keputusan membuat nasi ayam.. khas untuk menjemput Ambran dan Ustaz serta pasangan masing2 ke rumah aku.. selama aku dok umah ni, berapa sgt pun yg penah masuk umah aku hehehe.. dan kali pertama menjamu orang makan selain mula2 dulu datang sini bila aku jemput Ambran dan Sizear makan malam..

awal pagi lagi, Dayah dah mula memasak.. ayam yg telah dipotong2 malam tadi, dan diperap pagi2 lagi utk menyedapkan lagi ayamnya.. aku dengan tugas membersihkan umah.. kemas2.. buang sawang.. nak senang, aku gi sekolah amik vacuum sedut segala benda kat karpet dan sawang kat siling.. hehehe.. dalam kul 12tghri, suma makanan dah sedia utk di makan selain menunggu aku menggoreng keropok dan papadom.. hehehe.. ni la senarai makan aritu secara detail:
nasi ayam
sambal nasi ayam
ulam2 mcm salad, tomato, timun
sup ayam
keropok
papadom
air roselle
puding sagu (mcm umah paklong zul)

tu je la senarainya hehehe..


ni la umah yg dah pun aku kemas.. hehehe.. welcome welcome..


makanan yg dah siap terhidang.. menunggu dorang datang je.. janji kul 1ptg..


ooooo.. ni dah nak abes makan pun.. tinggal nak makan puding sagu je ni.. sagu mata ikan kot.. aku pun x pasti.. ayam suma dah licin Ambran bedal..


pencuci mulut..


tgh khusyuk makan puding Dayah.. huhuhu..


unta Ambran yg kepanasan di luar.. panas tul ari tu.. nasib baik angin kuat.. yg x bestnya, air dan dan xde dari pagi.. masa nak basuh pinggan baru ada.. nasib baik juga ada tangki..


"time to balik umah", kata ustaz pada Ambran hehehe.. dorang balik kekenyangan pada jam 3.40 petang..


Dayah tu amat berharap dorang berpuas hati dgn masakannya pada hari tu.. lepas je dorang balik, dayah pun leh terlelap kat depan laptop.. letih sgt agaknya.. sian dia..


sekian.. dah abes cerita.. xdak dahhhh..

2 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

wo..ho...kira2nya open house yg tertunggak ler ni? hehe..

yg mahalnya...sapra pakai buang ler...hehe...

DeLLas said...

hahaha.. malas la nak beli tikar.. keh keh keh.. rasa rugi je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...