Wednesday, October 14, 2009

Open House 2 org cikgu..

Salam..

3/10/2009
ari sabtu tarikh tu, kami ada 2jemputan rumah terbuka.. 2org cikgu yg mjemput kami.. sama2 ngajar kat SMK Lawas.. mula2 umah cikgu Junaidah.. dia ni org Melaka.. tapi kawin dengan org Bintulu.. so ikut laki dia keje kat Lawas.. aku gi umah dia ni dalam kul 1ptg.. pagi tu aku gi ngurut kaki aku yg dah lama cedera ni.. payah tul nak elok..


ni la gambar kluarga cikgu Junaidah.. kat umah dia ada 3 sate.. ada ayam, daging dan kambing.. ada nasi impit, ada nasi ujan panas serta durian merah yg memang xde kat smenanjung.. tapi aku x makan la durian tu.. x brapa nak masyukkkk dlm mulut aku ni hehehe..


ini la antara tetamu yg tinggal.. mula kul11 pagi.. mungkin ms tu ramai la kan.. aku ni sbb gi urut, bratur punya lama, so gi lambat la sikit.. nampak x durian merah dlm bekas tu? hehehe..


muka sama2 mengantok.. yg dekat ni cikgu Tabeta.. org Lawas..


skejap je aku kat sana pasal saja nak ngaco org tgh masak lemang untuk umah terbukanya malam ni.. tgh2 panas kul2 tu dorg bakar lemang.. punya la panas.. tapi dengan menggunakan perabot2 skolah yg tpakai, api dorg marak menyala.. hahaha.. panas panas..


dua org ni la pembakarnya.. cikgu Ambran dan ustaz Yazid.. pandai lak dok tempat teduh huhuhuhu.. sambil minum milo aisss fuhhhh!!!.. best tu.. aku pun join la skali.. Dayah ada kat dalam umah ntah buat apa dgn bini2 2org ni..


bila api dah kurang, dorg tambah lagi kayu.. free beb.. tambah brapa byk pun xpe.. heheheh.


bila dah masak lemang tu, Ambran ajak lak makan kat umah dia.. mkn ketupat dan rendang serta kuah kacang ke apa ke.. byk la.. aku jamah je.. sbb baru lepas makan sate kambing 4cocok serta nasi ujan panas kat umah cikgu Junaidah tu tadi..


pada waktu malamnya, ni la tokey umah terbuka dah pakai kain mcm org baru lepas berkhatan hehehe.. tuan umah yg slalu sengih je..


sterusnya gambar2 tetamu yg sudi hadir slain aku dan Dayah.. slain lemang dan sebagainya, kami juga dihidangkan rambutan dan durian.. kenyang geng!!!!


Jumat dan Danson.. x lepas dari henpon si Jumat tu.. banyak btul skandalnya (gurau je) hehehe..


ni la juadah kat umah Ambran.. kira byk dah tu.. ambik sepinggan pun aku dah kenyang hehehe.. sbb nak layan durian bagai..


ni keadaan dalam umah lak.. ada la beberapa org ppuan yang dibawa oleh suami2nya..


ni ustaz Sizear(oren).. tuan moto yang aku beli tu.. dia ni asik dok jual beli moto dan kreta je.. byk duit la katakan.. Dr Hassan (biru) dah gi ke Miri jadi pengetua kat sana.. naik pangkat beb.. hehehe..


Ziem (kiri skali) dah naik PK Koko.. dah ada kuasa la tu.. hehehe.. ingat org takut la tu.. tapi xpe, aku akan bagi kerjasama kalo ko x buat hal dgn aku hahahaha..


Thamo.. ko menguap ke atau ambik udara sbb x cukup oksigen dalam badan ko tu? hahaha.. dan dan je dia mguap bila aku snap gambar dia.. nasib la..


ni bukan ada anugerah atau pingat atau apapun.. cuma lah cenderahati dari pihak tuan rumah.. dia ada la bekalkan makan2 yg lebih untuk santapan kluarga kat umah lepas tu.. TQ Ambran.. tahun depan leh buat lagi.. hehehe..

Tu je.. xde dahhhhh..

3 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Nak ikutkan...xbrp bagus kayu2 perabot dijadikan bahan bakar utk memasak. Pasal kayu tu diorang dh campur ngan bahan kimia. Tp sekali-sekala takpe la. Tetapi kalo jenis perut atau organ dlm badan tak tahan..mgkn dia akan penin2 ler.

Umah korang x wat open house ke? hehe..

ablong said...

Kalau pakcik Sahak yg tgk ni tentu dia geleng2 kapla..huhuhu..pakcik sahak ni salah sorang dari geng memasak kenduri di Semanggol.. dia mmg tak suka sgt org masak guna kayu yg diproses spt kayu perabut... kayu tu ada ubat tahan kulat dan anai2 katanya.. mmg la tak masukkan kayu tu kat dlm masakan tapi wap dari kayu tu tetap beracun..

DeLLas said...

ooo ye ke gitu.. huhuhu.. nasib baik x sakit perut.. apa la dorg ni, sama jugak xtau pasal ni kot.. hahaha.. tapi kitorg kat umah guna arang je lebih senang, mudah dan selesa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...