Saturday, July 4, 2009

Final Badminton Berpasukan Lawas..


2/7/2009 Khamis

salam..

lepas je aku balik dr merapok, aku terus ke dewan utk bgtau aku akan dtg jap lg pd rakan sepasukan aku.. sbb nak tuka baju lagi.. nak amik raket lagi.. nak minum lagi.. hehehe.. aku anta dulu cikgu2 ppuan ke umah dorg, pastu baru aku balik.. dlm kul 5.45ptg tu aku terus ke gelanggang..

smpi je sana, beregu ptama tgh main.. kalah la pulak regu ptama kami.. straight set.. beregu kedua lak main.. kiranya suma pasukan kena ada 4 pemain novis, 2 junior.. novis ni kira kurg pandai main dan blum penah jd champion.. junior ni mmg terer la.. dah dikenali sbg pemain bdminton yg dah biasa main dan byk taktikalnya serta kurg melakukan kesilapan.. aku ni kategori novis.. hehehe.. beregu kedua mesti junior vs junior.. so junior team aku ni mmg la kuat.. tp team lawan pun kuar gak.. so kami menang la rubber set.. masa tu YB SUPP dah dtg tgk masa set ke3 dorg..

giliran aku la plak utk main game penentuan sbg beregu ke3.. hehehe.. bedebar la gak sbb x penah jadi tumpuan masa memukul bola ni.. suma org akan tgk.. adoiiii so kna la cover 'darah gemuruh' aku ni hehehe..


swaktu aku mnunggu giliran aku.. masa ni beregu ptama tgh main.. nmpk cam tgh takut x?


meredakan kegelisahan..


ni la partner aku.. dia angkut suma isi rumah dia sbb ada cabutan btuah.. tiket free.. janji dtg tgk je..


dah start pun aku main.. hahaha.. yg tggi baju kuning ni anak murid kelas aku 2 inovatif (wong tze rong) pelapis SUKMA sarawak..


aku ni kiranya lawan anak murid sendiri la ni.. hehehe ramai gak budak skolah dtg tgk.. so maruah aku ni klu kalah msti abes tcalar.. huhuhu.. so darah gemuruh aku plak menjadi, abes la kami kalah set ptama 15-21..


aksi aku mlakukan servis..


set kedua, aku dah dpt rangsangan dr suma team n dayah bagi sokongan padu.. hehehe.. main pnya main sampai deuce plak.. jadi kami plak menang 22-20.. so kami pun akan main rubber set mcm beregu kedua.. dah la kami ni penentu.. setiap kali servis pun leh pikir mcm2..


gini la muka kecewa masa kalah set ptama.. alahai..


klu cina, dah tentu la sokong cina wpun anak cina tu masuk team melayu.. sorakan padu kalo dorg dpt point.. so kami pun bsemangat utk melawan.. dalam set ketiga tu, kami leading 11-7 sblum tukar gelanggang.. jadi kami smakin menjadi utk setiap pukulan, kami menang akhirnya 21-18.. kami pun jadi JUARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA lawas.. hehehe.. lega aku mng dgn murid sendiri..


gaya aku masa dah menang.. baju putih tu aji ali.. aku ganti dia la masa peringkat kumpulan sbb dia sakit lutut.. susah nak bjalan..


upacara ucapan alu-aluan dan penyampaian hadiah..


dapat la raket sorg sebatang utk johan..

hadiah utk johan raket sorg sebatang.. kaler oren.. brand VERSUS.. ntah apa2 brand.. raket ni klu x silap beli rm149 dapat 2.. hehehe.. so team kami panggil besi buruk.. aku pun x larat dah.. byk sgt raket dlm beg (8).. so aku pun amik kputusan jual je rm50 kat org yg memerlukan.. duit tu aku beli baju YONEX yg berharga rm40.. so lebih tu aku beli mknn.. baju tu lagi bagus leh aku buat pakai2 utk kenang-kenangan.. wassalam..


daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...