Thursday, September 17, 2009

Masalah Durian..

nih.. pjalanan aku ke pokok durian.. wpun aku mula2 dtg x lalu sini pun.. sbb aku dah gi amik durian yg tgolek ke bawah bukit skolah ni.. SKOLAHHHH??

sebenarnya aku gi amik durian kat sekolah.. hampir suma cikgu laki gi amik durian.. kami bayar rm5 sorg utk upah org panjat pokok durian.. hehehehe.. panjat tuuuuuuuuuuuu.. ada la lebih kurang 17org cikgu bkongsi duit utk bkongsi durian 1pokok tu..

1 yg unik gambar kat bwh ni, cuba korg tgk besi pemegang ni.. licin kan? yg aku tau sejak azali lagi pelajar skolah ni suka mgelongsor dari atas ke bawah.. so sampai licin la besi ni jadinya.. btul2 licin.. bkilat..

gambar di bawah ni x bkenaan dgn cerita yg aku nak ceritakan.. suma menunjukkan panorama sekolah di waktu petang..


durian suma bjumlah 114 biji secara kasarnya.. tu la yg kami bahagikan kepada 17org.. lebih kurang 7-8 biji sorg.. ada yg dpt lebih sbb tgk saiz gak.. kan..

bukan kami x sempat menyempat nak amik durian ni.. tapi budak2 sekolah suka sgt tunggu bawah pokok ni.. tunggu durian la.. bahaya.. cuba la terhempap kepala dorg kan naya je sekolah.. so pengetua la yg suh kami gi amik je suma2 ni.. sbb pagi tadi dah ada budak yg jumpa buah gugur n makan kat kelas hehehe.. jeles tul kami..

ni dalam proses pembahagian la ni.. hehehe.. syoknya durian..


kami abes mengutip kul4.30ptg klu x silap.. x lama lepas tu ujan pun turun..
bila aku bawa durian ni balik ke rumah, aku bau puas2 mana yg nak dekat masak.. hehehe.. ada la 2 biji yg aku cuba bukak.. dan 2-2nya masakkkkk.. hahahha. syoknya makan..

jadi masalah durian dah selesai di sekolah.. hehehe.. sekian saje..

2 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

Apaciter plak ngan duyan yg selebihnya tu? Kena peram ler ye? Sempat ke abeskan sebelum balik ni?

DeLLas said...

ntah la elok ke x nnti.. peram je la.. baru dpt mkn 3 je.. 2 dah masak, satu mcm nangka.. hehehe.. tinggal 6 biji lagi kat umah tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...