Thursday, March 31, 2011

kisah kebun durian dan mak balik umrah

huhu.. kisah di bawah ni rupanya aku dah ceritakan kat cerita sblm ni kn? tp apsal la aku upload gmbr ni lgi ek? hmmm xpe la.. aku ceritakan hal lain lak..

aku dan ayah ke kebun malam tu sbbnya, ayah nak bagi durian ni kat kwn2 mak yg akan balik umrah esok pagi.. jadi aku dan ayah pun gi lah ke kebun ayah.. ini je la yg dpt..



yg buruk2 cmtu kami mkn je.. bukan buruk sbb dia mmg sedia buruk.. ni suma keje binatang dlm hutan la.. biasa la dionatang pun nk mkn gak kn? (x sanggup nk kata diorang hehe)


ayah dgn skil mgopeknya yg tsendiri.. mmg aku akui susah nk kopek durian ayag yg jenis2 baru gugur ni.. smpi nk tkoyak kulit jari aku pun blum tntu tbukak.. hehehe.. tggu 2hari baru senang..


pagi isnin tu lepas subuh, aku dan ayah pun bgerak dr bentong ke kl..klia.. agak lewat jgk kami btolak sbb aku takut jem kat jalan mrr2 nnti.. biasa la ampang mjadi jln tumpuan utk org bgerak ke tmpt kerja.. huh.. dgn mata yg ngantok aku drive mlalui kl.. nasib baik x jem lg tp kete dh byk kat jln..

smpi kat r&r nilai, kami bhenti jap.. utk isi perut.. kami makan nasi lemak bungkus rm1.50.. mmg sedap la.. dgn air kopi jantan dan radixnya.. hehehe.. sambil2 tu bleh buangkan masa kat nilai ni sbb mak akan sampai dlm kul 9.35 pagi.. lambat lg.. ms tu baru kul 8pagi..

tapi ayah biasa la mcm x sempat myempat je.. sempat la kejap je aku tahan ayah utk lepak lagi.. lama2 tu, hmmm ok la btolak jugak la aku.. sian kat ayah.. rindu mak la tu!!!

setibanya kami kat klia, aku cari parking kat atas.. x payah naik lif lagi.. terus je ke pintu terminal.. konon2 nak dekat la tu dgn pintu.. 

awal lagi..aku pegi ke toilet dulu.. ayah mcm xnk masuk.. tp ayah masuk jgk.. rupanya aku buang air besar, ayah kat sbelah pun sama je.. hehehe.. x sabar2 ayah ni nk tggu mak.. adoiii baru 2minggu..

huhu dah kul 9.20 ayah dah ajak gi tmpt ketibaan.. ok la aku ikut.. masa mnunggu tu, ayah bborak la dgn org sblhnya yg dari johor tu.. aku mls la msuk campur.. aku bmesej2 je dgn dayah ms tu.. lgpun aku tgh risau nk call sekolah nk mintak cuti lagi.. sbb mggu lepasnya aku dh m.c 4hari.. lg mgarut kn?

huh.. dah lalu dah umat2 islam yg baru mjalani ibadah umrah ni.. ayah dah kenal dh beg kaler ni.. ayah smakin x sabar.. nmpk plak rmi je jemaah ppuan memakai jubah hitam.. ayah pun kata "mak ngko ni mesti pakai jubah hitam gak ni" hehehe.. tggu punya tggu xde mak lagi..

huhu smakin rmi yg bjubah hitam ni.. mana mak? lambat gak.. slalunya mak yg ke depan..

ohhhh ohhhhh mak ke tu? yg kiri ke yg kanan? hahaha.. jubah hitam?

ouuuuuuu bkn jubah hitam.. mak tetap memakai baju kebangsaan..

aku plak diarahkan amik kete dan bawa ke tmpt ketibaan.. aku gi sorg2 je la.. masuk kete, adoiiiii idung mnusuk bau durian.. hehehe.. dah biasa aku bau benda ni.. sbb brapa hari dh aku dah kna angkut2 durian ni ke sana ke sini..

bila aku sampai kat tmpt ketibaan, mak dan kawan2nya dah ready kat tepi jalan tu.. aku angkut masuk beg2 mak, kmudian mak pun bg la durian2 tu kat kwn2nya.. trus mak masuk kete mcm x sabar2 dh nk balik plak.. padahal ada lg beg yg x masuk dlm kete tu.. hehehe.. mak mak, suma benda nk dulu..

aku pun beredar sambil hati dah senang sbb dah call sekolah, aku nak cuti hari tu..mcm berat je sek nak bagi, tp bila dia kata ye, aku pun ok la..

dlm kete tu, aku tnya la mk.. knapa x pakai jubah hitam? mak kata mak x suka pakai jubah.. mak tetap suka dan selesa pakai baju kurung.. keh keh keh..

ke mana kami lepas tu?

ke majlis sukan negara jemput busu..
ke rumah aku di cheras mkn durian lebih2..
ke leha kelfood mkn2 paksu belanja..
baru la mak bleh senyum sbb rupanya mak dr bahrain mmg teringat2 nk mkn kat leha kelfood smpikn mknn dlm flight pun mak x mkn.. apa la agaknya mbuatkn mak teringat2 leha kelfood?

jeng jeng jeng!!!!!

1 comment:

Alona said...

ish..ish..rsa rugi tak sambut..mesti mak bawak aura mekah..tp takpe ler..harap2 dpt gi sendiri nanti, hehe

byk gak ye mak bawak balik barang?? cukup sume brg2 tu? ngeh2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...