Friday, March 11, 2011

Kereta cedera parah

1 hari
smasa aku sambung tido kul 6.45
telepon bbunyi
dayah yg call
jarang dia call pagi2 gini
masa tu dia dah btolak gi skolah
aishhhh

helo, napa?
abg tlg dtg sini bang!!!!
kat mana? knapa?
syg tbabassss!!
ahhhhh bderau darah aku
mcm2 aku pikir
langgar org ke
org langgar dia ke
teruk ke

aku pun start moto, terus ke tmpt kjadian
aku nmpk dr jauh kete myvi ni elok je tlentang jalan
puas bas kete moto lori smua ngelak
tgk drivernya dh xde dlm kete
nun jauh bdiri dr kete
aiyakkk apa ni pnya panik smpi biarkn kete gitu

aku pun cepat2 alihkan kete letak elok2 tepi jalan yg x btepi tu
nasib baik leh gerak wpun bunyi dh mcm enjin bot
suhu enjin pun mdadak naik
aku xtau nk buat apa
sbb blum penah dlm idup aku jd eksiden gini
ahhhh bawa balik umah dulu la alang2 leh jalan
jln dh la jem pepagi ni

nsib baik jln ke umah aku mudah lak pagi tu
trus je parking kat bwh umah flat ni

dayah awal2 dah call abg rif (abg ipar aku)
dia yg bagi jalan
kwnnya ada woksyop kat tmerloh sanggup nak tarik kete
aku pun bingung
ikut je la
jnji claim insuran

aku gi buat repot dulu kat pondok polis tmn connaught
slesai buat repot, aku blk umah dulu
tggu lori dari tmerloh tu sampai
dlm kul 4ptg dia sampai
aku pun naikkan kete kat lori
kami bjanji jumpa kat balai polis trafik jalan bandar
kat situ je yg bleh buat repot serta siasatan kemalangan serta juga tangkap gambar kjadian utk tujuan claim insuran la tu

gini la keadaan bila dah kena tarik




nama lori pun sama nama dgn org yg tbabas tu haha
dari kul 5ptg aku tggu giliran nk buat repot, kul 8.45mlm baru la tiba giliran aku
bpeluh dah ketiak
mcm2 hal aku dh tgk
muka polis kat kaunter tu pun dh muak aku tgk

slesai buat repot,
aku ke bilik siasatan
sarjan tu kata aku cuai bawa kete
aku? ada la sbbnya
dan dia kata aku kena saman sbb cuai
aku senyum je
aku pun buka la cerita yg aku ni keje cikgu ngaja kat smk vivekananda
sbb apa? sbb sarjan tu india
dia pun tanya isteri pun cikgu ke
aku mengiyakan je
so dia kata xpe la x payah saman, saya tolong sbb kamu cikgu
ahahahaha bjaya taktik aku

aku pun ke kereta utk ditangkap gambar oleh polis yg btugas
lps tu, lori tu pun mbawa kreta aku ke tmerloh utk rawatan lanjutan
smoga ko slamat smpi ye myvi

aku pun pulang la smula ke tmn segar naik moto b2 waktu mlm
penat sgt
singgah giant bli brg spatutnya
dayah msk sikit2 utk makan mlm
dan aku cepat sungguh tido
wpun kul 2pg ada game liverpool, aku x larat lagi

pagi tadi aku baca msg, driver towing tu kata, kete aku dah sampai selamat kat temerloh
alhamdulillah

2 comments:

ibn_idris84 said...

byk2 brsabar...huhuhu

Welcome !! said...

Alamak.. nampak mcm teruk je Padel..
Sabar2... masalah perlu diatasi.. kejayaan perlu di cari...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...