Thursday, March 31, 2011

durian bentong ke taiping

ini kisah gembala kambing hal dunia x ambil pusing,
kahwin free anak hartawan secantik puteri kayangan,
ahmad albab ke dunia berjumpa harta,

hehehe.. ntah ye ke x lagu ahmad albab tu.. xpe la
x kena mgena pun..
ni adalah kisah ayah yg bsemangat nk anta buah durian kat kaklong.. dan dan masa tu kaklong mmg ada kat Podiksen.. (port dickson).. alang2 kaklong balik leh singgah kl.. jumpa kat sinun bleh bagi durian..
ayah ni bkn apa, tkilan kalo org2 yg rapat dgnnya x merasa durian kebun di lebu tu.. hehe

jadi aku dan ayah pun btolak dr bentong jam 2.30ptg kot.. tp aku sbnrnya dr wad dayah.. mlm sblmnya aku tido situ.. so btolak la kami lps ayah pun baru balik dr kebun getahnya..

ohhhh.. kami jumpa di kaklong di leha kelfood, taman melati kl.. biasa la apa2 hal skg makan kat situ.. mahal tu mmg mahal.. adoiii.. tu dia ayah dgn smangat ada durian, ada ulam2an lg.. kaklong bawa ayah dan mak mertuanya skali masa ni..

ayah kata apa tu? 2?ayah makan 2 kali? hehe.. atau ayah kata mak akan balik umrah 2hari lg?hmmm..atau dh 2mlm ayah x tido tggu mak balik? ngeh3..

muka akis x saba nk mkn durian ke? atau muka ngantok lps mkn nasik? yg pentingnya, smua mnunggu durian..

angah dgn style topinya yg mmg senget.. makan duyan dgn penuh smgt.. wah wah..

gmbr dari luar kete..

ayah sedang mengopek durian sambil yg lain tgk2 je bila nk tbuka.. ohh kwn ablong dr kl pun ada.. hehe rezeki2..

mcm mn mkcik? syok ke mkn durian bentong? hahaha.. ni D24 ke atau D7000? apa2 je la.. ntah aku pn xtau mn asal usul durian ayah ni.. katanya mmg dah ada sejak aki dapat tanah tu.. mgkin org asli kot dulu2 lepas makan campak je biji durian tu.. tu yg tumbuh segar meninggi smpi skg idup lagi..

hoh!! mcm booth durian plak.. haha jual durian tepi jln ke tu?

ayah mnerangkan asal usul durian pd kawan ablong tu.. haha

lepas abes je durian kat kaklong skeluarga dan kwn ablong, mlm tu ayah ngajak aku gi lagi ke kebun utk kutip durian lagi.. hehehe.. kutip2 durian dlm gelap.. utk bekalan kwn2 mak yg akan balik umrah esok harinya.. ayah mesti la nak bg org yg segar2.. xkn nak bagi yg dah kuning ye x.. ayah mmg smgt nk bg org durian ni.. hehehe..

malam tu, ni la hasilnya..

dan ini juga...? kalo mcm tu byk lah!!!! patut la ayah xnk tido kat kl utk stay jemput mak pagi esoknya.. sanggup balik smula ke bentong lps jumpa kaklong.. hehehe

owwww.. yg buruk2 kami makan abes kat kebun durian.. abes ayah buka.. aku plak tukang mkn.. ayah bukak, aku mkn.. ayah bukak, aku mkn.. hehehe puas2..

tgk la tu ayah kopek lg durian.. aku mkn.. ayah kopek, aku mkn..

kena mkn lagiiiiii!!!! ahhhhhh dlm hati, dah2 la tu ayah oiiiii.. hehe

tapi lps tu ayah ada program dia.. dia masuk utan kejap.. aku lak kena tggu kat pondok.. emmmm lepas mkn byk mesti ngantok ye x.. aku pun xtau nk lepak mana, aku masuk kete.. aku nk lelapkan mata ni.. tp aku rasa ada ssuatu kat blkg kreta ni.. napa ek.. ada apa?

erkkk!! aku tnampak ssuatu.. fuh.. skelip mata pastu ssuatu tu hilang.. tp xkn ayah.. aku rasa nmpk ayah td ikut jln lain.. heeee~ mende td tu? tp aku x la takut sgt.. aku pun lena tido smpi la ayah dtg lbh kurg sejam kmudian..

fuhhhhh!!!!

2 comments:

Alona said...

ish..ish..seronoknyer citer psl duyan..
Ayah ni..kalo niat memberi tu..mmg sgt bersemangat...baik betul ayah ni..semoga dimurahkan rezeki selalu..amin

Weih..awak tak citer pun psl 'mende' sekelip mata tu..nanti citer, ek..
Ada tanya kat ayah psl tu?? tp takpe ler..dia tak kacau awak, kan..hehe

DeLLas said...

mana bleh crita kat sini.. hahaaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...