Monday, June 28, 2010

sejenak di Air Terjun Chamang


seharian kami di air terjun chamang..
ni la dayah punya keje yg kmaruk sgt nak mandi air terjun.. tp mandi pun kat sungai je la.. air terjun tu hiasan je.. x brani org nak gi mandi bwh air terjun tu.. dan juga x dibenarkan sbenarnya krana amat merbahaya..

gini je la ari ptama gi.. jln2 waktu ptg.. x bawa baju pun.. rendam kaki dah cukup la kan.. rasa la ksejukn airnya yg jernih (pd masa tu la).. yg aku prasan, air terjun dari atas tu telah diubah laluannya dari kiri dan skg air terjun tu dtg dr kanan.. ntah knapa pun aku x tau.. aku amat2 paham ttg sungai ni sbb dr kecik aku mandi sini wpun pegi sana naik beskal (curi2 pegi) dgn kawan2..

ni plak alkisahnya hari arwah paklong mokti meninggal dunia.. sempat la aku gi ke HUKM utk melihat arwah ketika itu nazak dan ramai sedara maranya yg hadir diluar pkarangan bilik..
aku pun gi scara tiba2 je sbb ayah dan mak yg bgtau.. aku nak gi jugak!!! masa tu aku kat chenor.. bgegas aku balik bentong dan naik van bsama2 spupu spapat yg ada..

ni la wajah maklong semah kesedihan.. x brani nak snap depan2.. ni pun curi2 ni.. bukannya lumpuh tapi lemah smangat nak berdiri..

ni hari selepas pemergian arwah paklong mokti.. aku mbawa anak2 sedara dari temerloh utk mandi manda di air terjun chamang.. gini la waktu cuti skolah.. ramai dgn org KL belaka yg dtg.. jalan pun dah nak diperbesarkan skg ni.. mgkn nak jadi pusat plancongan yg tkenal x lama lagi.. hahaha


over la pulak budak kecik tuh!!! hhuhuhu



ni dah sampai waktu nak pulang.. dorang ni tggu makngahnya lama sgt salin baju kat toilet tu huhuhu..

tetiba budak kecik ni tjatuh la pulak dr meja yg dia duduk tadi.. alahai.. tgk tu dah nangis.. ciannn dia,,

bdarah dah dagu dia.. alahai.. sori la.. ayangah x sempat nak sambut.. tlingkup dia atas simen..

aksi abgnya kat jambatan gantung.. over!!!

pada mlmnya, ada kenduri kawin kat chenor.. kami gi makan malam je kat sana.. tgk la tu masih lagi mood sedih.. ciannnnn..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...