Wednesday, June 23, 2010

Lawas-Labuan-KL

salam..

ni cerita dan gambar smasa aku nak ke smnjung bcuti sek 3mggu..
aku akan ke labuan dulu baru ke kl disebabkan hal2 yg x dpt nak dielakkan wpn
boleh dielak kalo nk.. huhu


ni gambar di jeti menumbok utk ke labuan.. aku sampai kat sini slps ambran sudi mhantar aku..
aku ke labuan 2 hari sblm penerbangan ke kl.. kiranya bjalan2 dulu la kat sinun.. adoiii la duit la mslhnya..
yg lain xde hal..

gini la pmandangan di jeti tsebut.. sambil boring2..

bot yg kecik tu leh gak naik utk ke labuan.. tambangnya aritu aku tanya rm15 seorang.. tp penuh dan bsesak la jugak kat dalam tu.. kalo naik bot laju ni mgkin dlm 15minit la dah sampai.. kapal besor tu sbnrnya jabatan laut menumbok yg punya.. hehehe.. xde kene mengena dgn plancongan.. utk dorg buat keje la kot..


haaa tu dia yg ditunggu2 dah nak sampai..

ini la feri yg aku naik tu.. rm5 sehala.. ada ekon, ada kafe, ada bilik karaoke, ada tv lcd 50inci (agaknya) utk tayangan movie.. hehehee.. tapi lembab la sikit.. dalam 1jam15minit paling cepat leh sampai.. sempat la nak tido dulu puas2..

ni pmandangan dari tingkat atas.. mcm gambar2 yg penah aku pos sblm ni kan..

yg kuning tu la tmpt jurumudi kapal ni kot.. yg merah tu serombongnya.. ada mcm lobang idung ahmad nisfu x? hehehe tingkat atas skali ni luas.. leh main futsal.. hehehe..

gambar sesudah sampai di labuan... stelah cek in, aku dan dayah ke kfc isi perut lapa sgt aaaaa...

kedai kopi ceria ni katanya sedap jika kita makan makanan jenis2 mee.. soto la kot yg plg sedap.. tp aku x cuba pun sbb dh kyg ms tuh hehehe..

gini la keadaan pasarnya.. tenang je..

ni plak tempat jualk baju2 dan alat2 kraftangan utk cenderahati dr labuan..

aku dgn spek mata yg baru aku beli (ciplak je) smbil2 dayah tgh kuarkn duit utk gi borong cokelat hahaha..

hah!! tu la tempat mbeli cokelat..!!!


ari isnin ujung bln mei tu, aku pun terbang mgunakan airasia dari labuan.. jauh jugak nk bjalan dan turun tangga..
kisah aku bcuti.. itu je.. hihi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...