Tuesday, February 2, 2010

Januari..

salam skali lagi utk bulan Januari 2010.. hehehe

entry kali ni byk mngenai bulan januari je la.. ye la.. klu x bgtau pun, korang tau gak.. hehehe..
kejohanan olahraga tahunan sekolah 2010 (KOTS) akan blangsung (telahpun blangsung ktika aku menaip ni) pada 4-6 februari 2010.. tmasuk hari sabtu utk sekolah ganti..

aku sebagai setiausaha sukan yg telah mjalankn keje2 aku tmasuklah menggaris padang (8 lorong aku buat thn ni supaya xpayah ada saringan lagi), susun jadual kejohanan, siapnkn borang2 acara, susun jadual tugas guru2, penyediaan peralatan dan hal2 remeh temeh yg lain..


ini crita pasal pra sukan dulu.. gini la gayanya pkeje2 filipin aku (hehehe gurau je.. suma cikgu yg buat ni.. aku ukur, dorang garis, aku ukur, dorang garis lagi..) begitu la setianya cikgu2 laki di bawah jagaan aku ni kui3..


jadi penggarisnya bergilir2.. kekadang dia ni, kekadang dia tu.. tgk la kemampuan menolak benda alah ni di kawasan rumput tebal dan waktu tu asik ujan je plak.. adoiiiyai.. so biasanya kami campurkan skali racun tetapi padang basah, kami garis je dulu.. kang x pasal2 racun ikut air gi tempat lain.. hehehe..


si baju ijau ni plajar sekolah.. kami mmg slalu pnggil dia ni tolong kami.. mcm dia lak yg jadi mando kn? hehehe.. dia cuma buat keje yg remeh temeh sperti gi ambil cangkul, gi amik tanah, pasir o air.. mcm peon la plak.. dia la gak olahragawan tahun lepas.. tp tahun ni dah merosot.. huhuhu...


bila dah penat, letih, lesu aku sampai umah.. aku ajak dayah gi makan kat kedai anita tomyam.. ni la gayanya nasik yg dtg kat meja kami.. ada bulan dan bintang hehehe.. mcm2 plak skg ni..


ok.. ini plak gambar pserta camping utk lantikan pengawas 2010.. saja je aku selitkan.. sbb camping ni mmg bjalan waktu aku sibuk2 garis padang tu la.. jumaat sabtu ahad tu la aku dok tido kat sekolah jaga plajar.. mcm2 aktiviti yg dijalankn pd wktu malam.. hehehe.. jadi burung antu pun adaaa...


huh.. ni time training rumah sukan.. tgk la padang yg aku garis tu.. x pekat sbb pdg basah.. aku buat awal2 tu utk budak2 senang nak latihan larian.. kasian dorang kalo xde trek, nak lari kat mana ek? hehe.. tp yg jadu tumpuan aku bkn la pdg tsebut.. cuba tgk budak ni.. pakai tudung tp suar pendek.. hehehehe.. mcm2 la dorang nih.. ckgu ppuan kata, awak pakai suar pendek tp pakai tudung.. baik bukak tudung tp budak tu xnk lak tanggal.. mcm2 ada...


garisan pdg ni mmg x smuanya lurus.. aku suma garis garisan asas iaitu garisan paling dalam (garisan ptama) dan dorang suma ikut garisan luar tu je.. tp ye lah, mcm2 tangan yg ada tmasuk budak tu gak nak garis, adoiiii memalukan aku je nnti kalo org tanya.. hehehe.. mujur masa sukan suma garisan dah dibetulkn smula..


budak2 siap training lg 4x100m.. syok sgt kot sbb line dah smakin pekat hehehe..


suasana latihan rumah sukan.. aku xde umah sukan thn ni.. tp kena gak dtg tiap2 petang utk penyediaan peralatan sukan..



guru rumah biru, ambran tgk je dr jauh sbb pakai kasut baru hehehe.. kang basah lak ye x..


huhuh.. ni sesi menyambung smula keje memekatkan garisan.. kali ni dah campur racun..
yg duduk2 ni ibarat mando la..


hoho.. org tua ni yg menggaris rupanya.. hehehe.. tonggek gak punggungnya..


drp depan serius rupanya menggaris.. ni sesi membetulkan garisan yg tsalah garis..


ini la gayanya dorang kalo dtg latihan sukan.. bkn nak turun pdg pun.. sebok dgn henpon masing2.. xtau la patut ke x buat rampasan henpon waktu ptg ni.. nmpk mcm mganggu latihan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...