Friday, March 15, 2013

Sekeping Gambar Seribu Makna

aku kata (bkn orang kata), dalam setiap gambar ada cerita..
dalam setiap cerita ada kenangan..
dalam setiap kenangan ada pahit manis kehidupan..
dalam pahit manis kehidupan ada pengajaran..
pengajaran diperoleh drp pengalaman..

gambar di bawah adalah gambar aku ketika menangis.. kaklong menggaru tengkuk yang tidak gatal.. arwah emak sedang mengangkat aku keluar drp kerusi sorong..


aku yang belum mengerti apa-apa waktu tu.. tidak dapat mengingat semasa kejadian tu.. 
cuma dapat melihat sekeping gambar..
yang banyak maksud tersirat..

masa yang lalu memang takkan kembali..

Al-Fatihah kepada arwah emak..
semoga rohnya sentiasa di sisi-Nya..

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Roda, Aku & 79 said...

Syahdunya padil..:-( memang betullah kata2 kau tue... memang membuat aku termenung sejenak... dunia yang fana& datang dan pergi... yang tinggal amalan baik kita semasa hidup di dunia ini..

ALoNa CintamaniszLite said...

Situasi masa ni:-

Nak amek gambar. Tak tau laa sape punya kamera. Mak kan suka rakam gmbr..tu yg dpt perangai kat anak sulung nya ni, hehe..

Masa yg sama ngan gambar si tutttt tu yg takde kepala tu. Yg along pegang kucing tu, ingat tak??

Masa ni...mak nk amek gambar awak dok dlm walker (owh syahdunya tgk walker tu...antik sangat)...
Tp awak taknak...nanges2.
Pastu, mak soh along pujuk awak.

Owh...sangat syahdu bila teringat kasih syg mak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...