Monday, January 31, 2011

alkisah kenderaan..

 salam..

ada ke, aku tgh rushing gi keje, bleh plak tayar pancit..
adoiyyaiii..
ni la dugaan pertama aku.. hahaha

kna plak nasib baik x jauh lg dgn brickfield.. 
aku pun tanya la bangla kat stesyen minyak Esso tu..
dia kata x jauh dr sini, ada kedai moto.. dia tnjuk2 je sinun..

aku pun pegi la.. x tolak pun.. naik je hentam tayar tu..
hahaha sbbnya lalu dpn kolej asia brickfields plak.. 
byk plak student2 yg tgh tggu bas.. adoihhh..

MALUUUU.. hahaha.. cuaiii tu.. ngada2.. 
aku pun myusup x pndg kiri kanan..

trus nmpk kdai sberang jln..
aku pun mlintas, tongkat mot, gi jumpa tokey kedai tu suh tukar tiub..


 dia tgh telek2 la tu.. skalinya skru pnya la besar dh cucuk aku pnya tayar hahaha..
kna la cas rm10.. 

aku call sek bgtau aku lmbt sikit..
patutnya aku kna smpi sek sblm 12.50 tp sbb pancit, smpi la kul 1.00..

ni la kedainya.. hehehe.. pemiliknya india la kompem..


huhu.. yg ini lain ceritanya..
kesian pada abang ja (avanza)..

sminggu dia dlm kapal laut.. mrentasi laut china selatan..
dgn berat mlebihi muatan..
kakinya mula rasa sengal2 dan memerlukan rawatan..

sbbnya bila aku drive, rasa bgegar, bgoyang2 masa selekoh..
ohhh apa la nasib.. x syok lgsg aku drive..

ayah pun dgn smangat waja, terus ke kedai utk mnukar sportrim..
huhu.. 
ni antara pilihan awal aku la.. opsss aku dah usha sblm ayah gi beli tu..

ntah napa aku minat yg ni.. ayah pun masa gi tu, cina tokey tu pun tunjuk ini anak awak manyak minat.. ali itu lia latang sini, lia tnjuk yg ini.. hahaha lbh kurg la pelatnya..

JENG JENG JENGGGGG!!

ini la hasilnya.. hahahah.. rupanya kena tukar absorber blakang yg dah bocor, chamber (btoi ke) dh losak (pelat apek hahah), dan bbagai2 laa.. skg ni abang ja dah ada kaki baruuuu..

yehaaaa!!!

2 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

Mana gambo skru nye tu?? hehe..

Hmm..lega avanza dpt sendi dan kaki baru..hehe..

DeLLas said...

dh buat urutan refleksiologi la tu haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...