Friday, April 17, 2009

Badminton : Guru vs Pelajar

Pada khamis mggu lepas (9/4/09), kelab badminton SMK Lawas telah mengadakan 1 perlawanan persahabatan dgn cikgu2nya.. julung-julung kali diadakan di SMK Lawas.. mgkin juga atas idea2 aku yg slalu suh cikgu kelab tu adakan plawanan dgn plajar.

dayah ceria sblm bermain..

so pd mlm yg biasa kami2 ni main (khamis), dorg (plajar) pun tumpang la court yg kami sewa mmg utk setiap khamis.. kami mmg sewa 2 court sejak badminton mndpt phatian ramai cikgu laki dan sgelintir ckgu ppuan.. ye lah, ms aku dtg dulu, ada la 8-9 org je yg kerap main.. yg lain on off.. skg ni klu xde 2 court alamatnya mmg dpt main 1 kali je la..
pasangan beregu dan lawan yg bakal dicabar telah pun disusun oleh ckgu kelab badminton iaitu siba @ abdul rahman.. mmg gitu la nama dia.. wpun dia kata dh susun dgn rapi, tetap gak ada nama cikgu yg ttinggal dan mrajuk x dtg main.. hehehe.. ada pulak tu digandingkan ckgu x berapa nak cun main dgn budak yg plg power main kat lawas ni.. mmg kami dah complain.. tp siba ni tetap kata dia yg betul.. siba ni plak nak beregu dgn student lwn cikgu yg x berapa pandai.. tu yg aku tanya, napa ko x lwn je aku ni? huhuhu.. nak gak ckp besar sbb dia kata suma adil tp x sbnrnya.. cikgu ni main bkn la nk mng tp jaga la sikit maruah cikgu x nmpk bodoh sgt main bdmnton ni.. yg pandai dgn yg pandai.. yg kurg pndi lwn la yg kurg pandai.. kan... kata nak adil sgt.. paham ke korg dgn olahan cerita aku ni.. bterabur la.. hehehe.
so 1st game, aku, danson vs budak yg aku partner masa pertandingan badminton antara cikgu2 smk lawas aritu iaitu fazlinie dgn bob.. seri je 1-1.. takde rubber set sbb rmi lg yg tggu turn.. cikgu2 lain pun byk yg seri dan ada gak yg kalah.. cikgu ppuan pun ada lwn plajar ppuan.. gitu la critanya.. smpi arini siba x tegur2 aku sbb kritikan aku secara terbuka ms dlm dewan tu.. aku ni jenis terus terang klu x suka aku kata x suka.. mmg ada cikgu yg x puas ati dgn susunan beregu tu.. berat sebelah.. dia nak menangkan plajar sbb kelab dia kan.. xpe la.. lain kali jgn harap aku nak dtg main klu dia yg anjurkan.. hehehe..

gambar sblh ni ambran dan hisam.. ambran ni dtg gak wpn nama xde.. cian dia.. ni isuma keje siba..















budak2 ni tgk ckgunya main.. yg baju belang tu sikit kurg ajar la klu ckp dgn cikgu.. mmg kurg ajar.. mcm cikgu ni bodo dr dia.. hehehe.. padahal dia yg x sedar diri..










ziem.. tiap kali dia servis, napa la aku suka tgkp gmbr.. hehehe..




gini la keadaanya ketika perlawanan..
ok..tu je utk arini.. babai..
BeDeZuP!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...