Tuesday, March 24, 2015

Bercuti sehari kat Awana Genting

18 Februari 2015

entah tetiba aku rasa nak gi bercuti je hehe.. bajet memang la takde.. aku gatal2 pulak buka website trivago dan mencari destinasi percutian.. selak dan belek2, aku rasa taknak gi jauh2.. sbb penat je nanti.. mudahnya, aku pilih kat genting je.. waktu ni, mmg ptengahan minggu untuk sambutan CNY.. aku naik ke genting awal sehari sebab taknak bersesak nanti..

aku tempah sebuah bilik kat awana genting.. tak penah pun ke sini sebelum ni.. selalunya naik terus ke genting.. aku nak berehat kali ni sambil bawa set golf.. nak main kat driving range je pun..


walaupun sejuk, kat sini ada juga sediakan kemudahan aircond dan kipas di dalam bilik..



gayat juga la bila berdiri kat anjung bilik ni.. tapi dari sini boleh nampak kebanyakan kawasan di awana genting.. 


dah nampak tempat driving range nya.. hahaha tapi ni permandangan masa takde kabus.. jelas la kan.. boleh nampak clear..


petang tu, aku dan dayah turun untuk usha nengok2 apa yg ada lagi kat awana ni.. jenjalan je la.. orang pun masa ni dah ramai yg sampai untuk check-in.. ada jugak yg baru balik dr main golf.. sini takde tempat permainan sangat utk budak2.. tak seronok sangat.. budak2 kena bawak ke genting highlands jgk baru dorang rasa syok.. cuma kolam mandi tu macam best je aku tengok.. tapi tak bawa plak pakaian mandi.. hehe.. 


belakang tu la mercu tanda awana genting ni kot.. 


ngetest bergambo kat sini..


kat sini..


kat sini..


kat sini jugak..


dah penat, berehat pulak kat bilik.. kebetulan ada ebab si kawan aku dok kat awana ni, aku pun mintak la tolong dia belikan makan malam untuk kami berdua yg kelaparan ni.. mujur la si ebab ada.. kalau nak harapkan makanan sini, harganya mak aiiii.. buffet rm63++ untuk seorang.. haha menangis nak membayarnya nanti oi..



di waktu pagi.. sejuk..


sebelum main pukul2 bola golf tu, ngambik le gambo dulu.. hmmmm boringnya dok awana ni.. haha..

bila dah puas memukul lebih 100biji bola golf yg ditemani suami ebab, aku yg dah lenguh2 lengan ni drive la kete ke kelumpo semula.. masa ni la org ramai mula nak balik kampung cuti panjang CNY.. aku jugak yg tak ke mana..


syoknya jalan aku yg lengang..










1 comment:

ALoNa CintamaniszLite said...

uiii...6 orang leh tido tu...hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...